У Санкт-Петербурзі останнім часом готельєри стали все більше цікавитися екологією. Еко-готелі набирають популярність серед туристів всіх категорій недорогие гостиницы посуточно в харькове. Однак не тільки саме поняття як «еко-готель» здатне залучити більш широке коло клієнтів, сьогодні в місті розвивається і інший рух під «кодовою» назвою «зелені конференції». «Зелені конференції» в готелях — це не тільки турбота про здоров’я і навколишнього середовища, але і відмінний спосіб знизити собівартість заходи. Якщо вірити статистиці, то тільки за один 2000 на організацію різних конференцій було витрачено більше 230 мільярдів доларів.

Саме поняття «зелені конференції» зародилося в США близько 10 років тому, але сьогодні поступово приживається в багатьох інших країнах. Згідно з дослідженнями Агентства з охорони навколишнього середовища США — Protection Agency (EPA) — на великих нарадах або конференціях основну частину бюджету займає друкована продукція. У даному випадку під друкованою продукцією розуміється не тільки програма і тези самого заходу, а й рекламні проспекти, вивіски, стенди, таблички та іншої візуальний матеріал. Крім друкованого матеріалу другою статтею витрат при проведенні конференції є забезпечення водою всіх учасників. За даними Eurac Convention Center, на п’ятиденний конференцію, в якій візьмуть участь 350 чоловік, доведеться витратити 12600 маленьких пластикових пляшок води, 10000 одноразових стаканчиків і 12250 серветок. Стільки пляшок води і пластикових стаканчиків потрібно для проведення тільки однієї конференції, яких у різних містах світу щорічно проходить значна кількість. Приблизно третина витрат на проведення звичайної конференції йде на вироби з паперу та картону, чверть — на пластик, метал і скло. Так само не варто забувати і про витрати на електроенергію, транспорт, бронювання готелів. Далеко не всі готелі мають власні конференц-зали. Для скорочення витрат, необхідно вибрати засіб розміщення, яке б знаходилося поряд з місцем проведення конференції.

Якщо говорити про іменні бейджах, які видаються учасникам і гостям конференції, то в США існує практика в кінці конференції збирати бейджи і використовувати їх на майбутній рік. Якщо в конференції брали участь 1300 осіб, організатори зможуть заощадити при повторному використанні бейджів в середньому 1000 $.

Якщо говорити про інженерну складовою «зелених» конференцій, то ще в травні 2003 року в штаті Флорида були описані 10 основних принципів:

1. Інженерні процеси і продукти повинні використовуватися комплексно, з інтеграцією інструментів екологічної експертизи;

2. Необхідно враховувати ряд факторів, що дозволяють не тільки зберегти, але й поліпшити стан екосистеми, а також здоров’я і добробуту людини;

3. Необхідно спиратися на наявний досвід, удосконалювати енергозберігаючі технології;

4. Інженерні розробки повинні бути якісними;

5. Мінімізувати витрати;

6. Мінімізувати відходи;

7. Необхідно розробляти нові інженерні рішення відповідно з географічними, кліматичними та культурними особливостями країни;

8. Необхідно створювати і вдосконалювати нові технології;

9. Налагоджувати зв’язки з компаніями, зацікавленими у розвитку проектів для «зелених» конференцій.

Деякі асоціюють поняття еко- або «зелених» конференцій з великими фінансовими витратами. На практиці ж «зелені» конференції не тільки дозволяють знизити шкоду, нанесену довкіллю, але й істотно знизити витрати на проведення конференцій. Якщо говорити про Санкт-Петербурзі, Москві або інших містах Росії, готелі, наступні екологічного руху, здатні залучити більшу кількість клієнтів. За кордоном таке поняття як «екологічність» готелю, так само як і його безпеку, мають не останнє значення. Саме тому, якщо планується конференція міжнародного рівня, організатори швидше віддадуть перевагу готелі, що надає послуги з організації «зелених» конференцій. З усього вищесказаного можна зробити висновок, що організація «зелених» конференцій є не тільки одним із способів суттєво знизити витрати, але і дозволить залучити нових клієнтів, а, значить, збільшить прибуток.

Сьогодні «екологічність» готелю можна назвати своєрідним брендом, за яким «тягнуться» нові клієнти.

Уявіть собі, однієї з організацій в Санкт-Петербурзі потрібно було провести конференцію. На організацію конференції виділені певні кошти з бюджету. Перед організаторами постав вибір: організувати захід у звичному форматі або ж вибрати проведення «зеленої» конференції, витрати на яку будуть набагато менше. Звичайно, в більшості випадків перевага буде віддана більш дешевого, але не менш якісному варіанту.

Головною відмінністю «зеленої» конференції від звичайних, є не тільки скорочення витрат на проведення, а й зниження кількості відходів.

Отже, для того, щоб мінімізувати витрати, необхідно зробити наступне:

1. Звести до мінімуму кількість поліграфічної продукції. Замість роздаткових матеріалів можна використовувати флеш-карти, диски або інші носії інформації.

2. Мінімізувати витрати на упаковку продукції.

3. Використовувати вивіски, бейджи, стенди та елементи оформлення з попередніх виставок.

4. Для створення рекламної продукції використовувати перероблені матеріали.

5. Використовувати енергозберігаючі технології.

6. Замінити воду в пластикових пляшках на воду в бойлерах. Якщо це неможливо, необхідно відправити використані пляшки на переробку.

7. Відправляти непотрібну продукцію в переробку, сортувати сміття.

8. Вислати рекламні матеріали учасникам електронною поштою — це дозволить гостям ознайомитися з інформацією заздалегідь і позбавить від необхідності витрачати бюджет на роздрук. У США серед фахівців в області event-менеджменту широке розповсюдження отримав досить цікавий акронім, який звучить як «SEND» — S- Simple, E- Effective, N- Necessary, D- Done.

9. Оформити зал засідання відповідно до екологічних стандартів.

До місця, в якому планується проводитися «зелена» конференція, також пред’являється ряд вимог. Наприклад, на майданчику проведення конференції повинні бути встановлені контейнери для збору роздільного сміття, який в наслідок буде відправлений у переробку.

Мережа готелів «Best Western» провела опитування, в якому брали участь 250 компаній. У ході опитування з’ясувалося, що цього року попит на «зелені» конференції збільшився. На сьогоднішній день близько 20% компаній використовують «зелені» технології при проведенні заходів, а 74% опитаних виявляють інтерес до даного напрямку.

Генеральний директор «ICF-Міжнародні конференції» Максим Воронцов розповідає: «Зараз набирають популярність IT-системи, що дозволяють учасникам в рамках одного простору самим знайомитися один з одним, призначати зустрічі, обмінюватися електронними візитками. Це дуже зручно для великих заходів, де дуже легко загубитися серед сотень делегатів. На конференціях, орієнтованих на технічно підковану аудиторію, соціальні мережі стають одним із базових інструментів продажів — таким же повсякденним, як і дзвінки по телефону. Також соціальні мережі незамінні у формуванні програми заходу на основі переваг потенційних учасників. Ніде більше немає такої унікальної можливості спілкуватися безпосередньо з цільовою аудиторією події, отримуючи об’єктивну інформацію з перших вуст »(dp.ru).

Серед міст Росії не тільки Москва і Санкт-Петербург вже включилися в «зелену гонку». Бере активну участь в екологічному русі і Єкатеринбург. Фахівці в області готельного бізнесу сподіваються, що еко-готелі і «зелені» конференції зможуть прижитися в нашій країні.

Джерело: www.prohotel.ru

Жми 5!