15th Декабрь, 2011 / Авиа туризм - UA / Off

Як уже повідомлялося, на внутрішніх рейсах найбільших українських авіакомпаній більше не будуть годувати. В "АероСвіті", МАУ і "Дніпроавіа" скасували бортхарчування в економ-класі

Авіакомпанії прагнуть оптимізувати витрати.
"Відмова від харчування може компенсувати підвищення вартості палива", — вважає прес-секретар МАУ Євгенія Сацька.
Помічник генерального директора "АероСвіту" зі зв'язків з громадськістю Сергій Куцийрассказал, що з жовтня постачальники бортхарчування підвищили ціни для внутрішніх рейсів на 25%. "Крім того, з літа на 17% збільшилися ціни на ряд базових послуг у" Борисполі ", надходять проекти договорів з підвищеними цінами від регіональних аеропортів, — додає він.- А" Украерорух "з 1 січня на 27% збільшить ставки на аеронавігаційне обслуговування на підході та в районі аеродромів, що вкрай негативно позначиться на ціноутворенні для коротких внутрішніх маршрутів ".

Авіаперевізникам дійсно немає сенсу подавати живлення на коротких маршрутах, погоджується генеральний директор "Київ-Кетерінг" (найбільша кейтерінгова компанія в Україні) Тетяна Яцюта. "Звичайно, ми зацікавлені в тому, щоб у нас було більше замовлень. Але, наприклад, в СРСР на рейсах взагалі видавали один льодяник, і проблем не виникало", — розповідає вона. Євгенія Сацька підкреслює, що закордонні авіакомпанії зазвичай не надають бортхарчування на маршрутах, тривалість яких становить не більше 1 год 20 хв. "Час у польоті на внутрішньоукраїнських рейсах менше години. При цьому наші рейси до Донецька, Сімферополя та Одеси виконують середньомагістральні літаки більшої місткості", — говорить Сергій Куций. Щоб обслужити пасажирів за такий короткий час, відзначає він, потрібно збільшувати штат бортпровідників.

В авіакомпаніях не розголошують вартість, за якою вони купують їжу у кейтерингових підприємств. Учасники ринку оцінюють середні витрати авіаперевізників на одного пасажира на всіх рейсах економ-класу в $ 5-7. "Однак на внутрішніх — ціна нижча", — сказала пані Яцюта. Експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава оцінює витрати авіакомпаній на пасажира внутрішнього рейсу в $ 1-2. За даними Державіаслужби, за 11 місяців українські авіаперевізники перевезли на внутрішніх рейсах 1080000 осіб (+ 22,9%).

Відмова перевізників від базових безкоштовних послуг в тарифі — світова тенденція, пояснює Євгенія Сацька. Наприкінці минулого тижня Міжнародна асоціація повітряного транспорту знизила прогноз прибутку авіакомпаній світу в 2012 році з $ 4,9 млрд до $ 3,5 млрд. "Якщо криза єврозони перетвориться на повномасштабній банківській кризі і почнеться рецесія, світова індустрія авіаперевезень в 2012 році може зазнати збитків на суму більше $ 8 млрд ", — зазначають в організації. Ще в першу хвилю кризи у відповідь на погіршення економіки перевезень компанії в усьому світі за прикладом low-cost перевізників стали скорочувати перелік безкоштовних послуг, згадує пан Куций. "Навіть класичні авіакомпанії тепер все частіше виділяють такі послуги (харчування на борту, провезення багажу, реєстрація на рейс та інші) з вартості авіаквитка, стягуючи з пасажирів додаткову плату", — підкреслює він.

За матеріалами trans-port.com.ua

Жми 5!