Якщо розглядати готельний ринок в цілому, то спостерігається негативна динаміка. Зниження курсу рубля зробило найбільш негативний вплив на готелі економ-класу эконом гостиница харьков.

Наприкінці минулого року нестабільність російської економіки досягла межі, і перспективи розвитку готельного бізнесу на поточний рік були зовсім безрадісними. Але значне ослаблення російського рубля зробило стимулюючий ефект на розвиток в країні внутрішнього туризму, а ціни в готелях стали залучати все більшу кількість іноземних громадян.

Тим не менш, навіть зростання припливу мешканців інших країн не може компенсувати те негативний вплив, який зробила криза на російські готелі. Девід Дженкінс  керівник департаменту готельного бізнесу в компанії JLL підготував аналітичний звіт по п’яти перших місяців цього року. Із звіту ясно, що динаміка RevPAR (прибутковість номера) на столичному ринку залишається, як і раніше, негативною. Якщо провести порівняння з тим же періодом 2014 року, то показник став менше на цілих 5%, знизившись до 3200 рублів.

Хоча, в окремих готелях ситуація, навпаки, стала набагато краще, а доходи тільки виросли.

Готелі люксового сегмента від всього, що відбувається з російською економікою тільки виграли і демонструють прекрасні результати. У травні вони збільшили завантаження на 8% і підвищили тариф на 12%, в підсумку RevPAR став вище на 20%, а отельерам вдалося наростити ціни. Якщо брати період січень-травень, то і тут середній тариф показав 12% зростання, збільшившись до 15200 рублів, а завантаження була на рівні 55,6%. Слід зазначити, що зростання не завадило навіть відкриття нового готелю «Four Seasons», що збільшив пропозицію на готельному ринку.

Зростання прибутковості на 6% зазначається також у верхній межі сегмента Upper Upscale. Тут тариф залишився на колишньому рівні, виросла тільки завантаження.

Що стосується готелів сегмента Upscale, то напруженість між Росією і західними країнами позначилася на них негативно. Тут RevPAR зменшився за п’ять місяців на 10%, незважаючи на зниження тарифів до 6100 рублів. Також знизилася завантаження до 62%.

Московські готелі сегмента Upscale — це великі гравці ринку, які втратили ділових клієнтів через припинення діяльності багатьох західних компаній у цьому регіоні. Поки ситуація не стабілізується в повному обсязі, зростання прибутковості навряд чи відбудеться.

Готелі сегмента Upper Midscale в нинішніх обставинах повинні бути максимально гнучкими. Вони пішли на скорочення тарифу на 6% до суми в 5100 рублів і змогли збільшити завантаження на 10%, переключившись на туристів з країн Азії, які звикли до більш низькими цінами.

Для готелів середнього сегмента Midscale зростання рівня завантаження обійшовся вкрай дорого. Вони були змушені скоротити тариф на 15%, що доводить затребуваність в Москві дешевих номерів у готелях. Їх показники RevPAR знизилися на 12% (до 2600 рублів). У такій ситуації вони опинилися перед нелегким вибором: підвищити завантаження і працювати з клієнтами, що орієнтуються на більш дешеві послуги, або залишити все як є, так як результат прибутковості все одно залишається на негативних оцінках.

Олена Марченко  експерт компанії LIBRA HOSPITALITY SCHOOL говорить про те, що на початку цього року в готелях було відзначено падіння завантаження. В результаті чого готелі почали економити, в першу чергу, на персоналі. Після цього було прийнято рішення знизити тарифи, отже, прибутковість також знизилася. Але, в готелях категорії чотири і п’ять зірок, особливо, в мережевих, навпаки, відбулося зростання доходів. Їхні клієнти залишилися з ними, а також з’явилися нові іноземні гості, які в минулі часи не могли дозволити собі проживання в таких готелях.

Хостели також не відчувають особливих проблем, оскільки число їх клієнтів теж зросла. Це відбулося за рахунок тих, хто тепер не може дозволити собі зупинятися в готелі і змушений розглядати більш бюджетні варіанти. Поляризація попиту призвела до того, що середній сегмент ринку випробував найбільші потрясіння. Більшість готелів рівня три зірки зазнають збитків і змушені йти на крайні заходи. Так, в деяких готелях були встановлені двоярусні ліжка, і клієнт може купити ліжко-місце в номері як в хостелі. Крім цього, готелі почали підлаштовуватися під специфіку туристичного потоку.

Марина Смирнова — голова відділу готельного бізнесу в Cushman & Wakefield говорить про те, що окрім готелів люксового сегмента, які виграли від курсу валют, економічні готелі теж можуть показати непогані результати. Для цього їм треба пропонувати більш якісний сервіс і бути вдало розташованими. Не пощастило оновленим готелям радянських часів, незважаючи на великий номерний фонд, рівень сервісу там низький, тому попитом вони практично не користуються. Якщо брати до уваги бізнес-напрямок, то в цьому сегменті ціни з 2014 року практично не змінилися, тому що багато контракти були укладені в осінні місяці. В даний момент ринок частіше відгукується на бажання клієнтів, які здійснюють бронювання самостійно, але їх частка, як і раніше, зовсім не велика.

Особливістю туристичного потоку цього року є заміщення туристів з країн Європи та Америки, туристами з азіатських країн. Західних туристів відлякують не ціни за номери, а політична обстановка, азіатських туристів протиборство країн Заходу і Росії не бентежить. Вони знаходять ціни в російських готелях досить привабливими і з задоволенням відвідують нашу країну. Найбільше зростання у туристів з Кореї, їх стало більше на 40%, друге місце займає Китай, до нас їдуть переважно з Гонконгу. Незважаючи на те, що туроператорами був зафіксований спад туристичних потоків на 40%, з’явилося більше туристів, подорожуючих самостійно. У порівнянні з минулим роком кількість іноземних туристів збільшилася на 100 тисяч чоловік. Експерти впевнені, що такі хороші показники повинні надати позитивний вплив на розвиток готельного бізнесу в Росії. Так як попит на номери є, і тільки від готельєрів залежить, чиє пропозиція на ринку буде найбільш затребуваним.

При використанні матеріалів сайту інтернет-виданнями, пряме, активне гіперпосилання, индексируемая пошуковими системами, вказує на головну сторінку веб-сайту ProHotel.ru обов’язкове. Передрук матеріалів сайту в традиційних ЗМІ допускається тільки з письмового дозволу редакції.

Жми 5!