Подорожувати на літаку, звичайно, швидко і зручно, але уважно розглядати країну треба з вікна поїзда, неспішно повзе серед гір, лісів і пагорбів. А якщо ви страждаєте аерофобією, то переміщення на поїзді стає для вас майже єдиним способом подорожувати.

Glacier Express
Щоб дістатися з Цермат в Санкт-Моріц на Glacier Express, потрібно майже вісім годин. Багато жартома називають його найповільнішим «експресом» у світі, хоча зупинок на шляху проходження він дійсно здійснює мало. Втім, заплативши за поїздку більше 100 євро, ви б навряд чи схвалили більш швидкісний подорож. Основна принадність маршруту полягає в можливості помилуватися на пишність навколишніх гірських краєвидів, оскільки маршрут поїзда прокладений таким чином, щоб показати кращі з них. На своєму шляху вагончики з величезними панорамними вікнами і практично прозорим дахом долають близько трьохсот мостів і майже сотню тунелів. Для тих, хто хоче трохи заощадити час і гроші, існує можливість купити квитки на окремі відрізки шляху, а далі переміщатися на інших видах транспорту. До слова, навіть звичайні електрички, які ходять від Виспа до Цермат, можна назвати панорамними, при цьому ціна на поїздку в них незрівнянно нижче.

Harzer Schmalspurbahnen Harzer Schmalspurbahnen
Harzer Schmalspurbahnenі — це мережа вузькоколійних залізниць в горах Гарца центральній Німеччині. Мабуть, тільки тут можна побачити таке змішання різних видів рухомого складу. По-перше, на вузькоколійці досі експлуатують паровози, випущені в першій половині минулого століття. В околицях найбільшого міста регіону Нордхаузен можна побачити трамваї з гібридним дизельним двигуном, оскільки дорога не електрифікована. Крім того, тут можна зустріти досить екзотичні рейкові автобуси, завезені сюди в кінці 90-х років минулого століття. Найдовший маршрут протяжністю 60 км з'єднує Нордхаузен і Вернигероде (в якому, до слова, знімався фільм «Той самий Мюнхгаузен»), проходить по мальовничій лісовій доріжці і дає можливість помилуватися на приголомшливі гірські пейзажі. Але краще буде на станції Bahnhof Drei Annen Hohne пересісти на іншу гілку і відправитися на знамениту гору Брокен. Саме тут, за повір'ями місцевих жителів, щорічно, в ніч з 30 квітня на 1 травня проходить шабаш відьом та іншої нечисті. Але навіть якщо не брати до уваги чаклунську історію гори, піднятися на неї варто хоча б через її унікального мікроклімату. Незважаючи на невелику висоту, всього 1141 метри, тут спостерігаються природні явища, характерні для п'ятитисячників. Наприклад, цікавий оптичний ефект, коли в туманний день навколо людини раптом з'являється райдужний ореол. Причому фотоапарат легко фіксує подібне «чудо» і потім можна буде пред'являти друзям докази своєї «святості».

EurostarEurostar
Ті, хто любить швидку їзду і не страждають на клаустрофобію, цілком можливо, отримають задоволення від поїздки зі швидкістю 300 км / год через тунель під Ла-Маншем, що з'єднує Англію і Францію. Більш швидкого наземного способу дістатися з Лондона в Париж чи Брюссель поки не придумали. Всього за дві години і мінімум 59 фунтів поїзд домчить своїх пасажирів до великих міст Бельгії та Франції.

Східний експрессThe Orient Express
З цим поїздом, спочатку курсував між Стамбулом і Парижем, пов'язано безліч легенд та історій. Звичайно, найвідомішим твором є книга Агати Крісті «Вбивство у« Східному експресі ». І саме завдяки фільму, знятому за мотивами детектива, унікальний поїзд уцілів, нині перетворившись у всесвітньо відомий бренд, емблему якого можна зустріти по всій Європі. Саме після того, як картина вийшла на екрани в 1977 році, популярність вже розформованого поїзда різко зросла і два його уцілілих вагона були куплені в Монте-Карло на аукціоні «Сотбіс» британським підприємцем. Він же розшукав по всьому світу і відреставрував ще 35 вагонів, і в 1982 році запустив перший поїзд з Лондона до Венеції. Тут вишколені офіціанти у фраках подадуть мандрівникам сніданок прямо в купе, а у вагоні-ресторані можна покуштувати вишуканої страви. Оздоблення в стилі арт-деко пахне розкішшю, а респектабельна публіка виходить до вечері у вечірніх сукнях. Проїхатися на поїзді задоволення недешеве: ціни стартують від 1000 доларів з людини за коротку поїздку, а частіше вартість поїздки не падає нижче 2000 доларів.

The West Highland RailwayThe West Highland Railway
І без того досить відома британська залізниця, по якій досі ходять паровози, стала ще більш знаменита завдяки фільмам про Гаррі Поттера. Саме по ній поїзд віз маленького Гаррі в Хогвартс. Насправді, поїзд навіть не ходить з вокзалу в Лондоні, а з'єднує найбільше місто Шотландії Глазго з містечками Форт-Вільям і Маллейг. Мандрівники можуть у своє задоволення намилуватися на мальовничі пагорби Шотландії, а крім того, дорога проходить по найбільшому віадук XIX століття, назва якого звучить цілком по поттерівської: Гренфіннан. Цього року туристичне видання Wanderlust назвало Highland West Railway кращої історичної найдорожчою в світі.

Транссибірська магістраль, Росія
Побудований на початку минулого століття Транссиб і сьогодні залишається найдовшою залізничною гілкою в світі. Можливо, саме з цієї причини багато іноземці, що приїхали в Росію і прямують на схід країни, замість того, щоб купити квиток на літак, йдуть в залізничні каси. Вони пояснюють, що бажають побачити «справжню Росію» і, незважаючи на вмовляння людей, які Транссиб вже освоїли, відправляються в поїздку довжиною 9000 кілометрів. Незважаючи на те, що подорож фірмовим поїздом обходиться дорожче авіаперельоту. Звичайно ж, у Росії подивитися є на що. Поїзд проїжджає майже 90 великих міст, перетинає найбільші річки Євразії: Волгу, Каму, Іртиш, Об, Єнісей, Оку, Амур. Близько 200 кілометрів залізничне полотно тягнеться вздовж озера Байкал і туристи щосили насолоджуються видами навколишніх гір і синявою приголомшливо прозорою озерної води. Але, мабуть, найбільші враження залишаються у іноземців не від природних красот, а від рівня обслуговування в поїздах і від навколишнього публіки.

Юнгфрау (Jungfraubahn), Швейцарія
Знайти одну з найкоротших залізниць світу, завдовжки всього 9 кілометрів, можна в Швейцарії. Починається вона в Кляйне-Шайдінг і закінчується на перевалі Юнгфрауйох. Чудесних видів тут очікувати не варто, оскільки більша частина полотна (7 кілометрів) прокладена всередині скелі. Саме цим дорога і цікава. Для цікавих в скельному масиві зроблено дві станції, де можна висадитися і у всіх подробицях вивчити гори зсередини, а також помилуватися видами навколишніх льодовиків і вершин через оглядові вікна. Цікаво, що дозвіл на будівництво дороги до «Вершини Європи», висотою майже 3,5 тисячі метрів, було дано лише після того, як керівник будівництва надав докази, що розріджене повітря високогір'я не завдасть шкоди майбутнім пасажирам. З цією метою, групу піддослідних у віці від 10 до 70 років на носилках віднесли на високогірне плато, яке перебуває на висоті 3800 метрів, і потім ретельно обстежили. Лише після того, як медики не виявили негативних ознак перебування в горах, дозвіл був виданий. Оскільки Юнгфрау спочатку замислювалася як туристичний атракціон, то і поїздка по ній коштує недешево — близько 70 євро за півтори години подорожі.

Флам (Flam Railway), Норвегія
Запаморочлива норвезька залізниця, по якій обожнюють катати туристів, починається у села Флам і призводить до гірської станції Мірдал, що знаходиться на висоті в 865 метрів. Дивно, але по цій дорозі ходить звичайний поїзд, а зовсім не фунікулер, за що Фламская залізниця названа найбільш крутий в світі. Протягом 20 кілометрів поїзд то повільно дереться по схилах, то неквапливо сповзає вниз. З вікон в цей час відкриваються чудові види навколишніх скель, фіордів і водоспадів. Подорож не з дешевих: квиток в обидва кінці обійдеться в 40 євро. Але існує спосіб не тільки заощадити але і отримати більш цікаві враження від поїздки. Діставшись на поїзді в Мірдал, назад можна спуститися або пішки, або на завчасно взятому в прокат під Фламі велосипеді. Витрачені зусилля сторицею окупляться відмінними фотографіями, які з вікна поїзда просто неможливо зробити.

Дунайський експрес (Danube Express), Румунія-Болгарія
Справжній екскурсійний потяг, що проходить по територіях колишніх соціалістичних країн, пропонує подорожі тривалістю від чотирьох до семи днів. Розкіш цього готелю на колесах нерідко порівнюють з «Східним експресом», а преса називає його вагони не інакше, як п'ятизірковими готелями. Тут дійсно є всі необхідні атрибути: спальні зі справжніми ліжками, ванні кімнати і, звичайно ж, ресторани, за якістю страв в яких стежать кращі східноєвропейські кухаря. Рухається поїзд лише ночами, залишаючи своїм постояльцям можливість в денний час оглядати визначні пам'ятки міст, в яких зупинився. Як і годиться п'ятизірковому готелю, ціну за свої послуги тут просять чималу: вартість двомісного купе починається від 3000 євро.

Стендаль (The Stendhal), Париж-Венеція
Не володіючи легендарним минулим, цей поїзд, однак, є відмінним і недорогим способом потрапити з Парижа в красиве місто Італії. Вартість квитків стартує від 40 євро. Виїхавши з Парижа ввечері, вже вранці туристи прокинуться в місті каналів і мостів. По дорозі можна встигнути помилуватися на мальовничі села і пагорби південної Франції і на наступний день опинитися в іншій країні, серед абсолютно іншої архітектури і культури.

Жми 5!