УКРАЇНСЬКІ VIP-ПОЇЗДА: З ТБ, душем і банкети

Наприкінці минулого року у «Укрзалізниці» з'явилися два шикарних вагона VIP-класу. Один з них називається «люкс», а другий — «Вагон-салон». Останній відрізняється лише наявністю конференц-залу, в якому можна проводити переговори. В іншому ж вони схожі: у кожному купе є телевізор, DVD, двоспальне ліжко, душ з туалетом, там дозволяють випивати, танцювати, але користуватися санвузлом під час зупинок заборонено. Поміститися в одному вагоні може до 10 осіб, а його замовлення (якщо їздити по Україні) коштує близько 30 тис. Грн — вагон просто причеплять до складу, який рухається по потрібному замовнику маршрутом. Як і в звичайних вагонах, харчування оплачується додатково, наприклад, банкет обходиться в 300-400 грн за пасажира.

УКРАЇНСЬКИЙ «БУТЕРБРОД НА КОЛЕСАХ»

З Києва до Берліна і назад бігає єдиний в Україні поїзд №№29-30 «Каштан» з трехполочнимі купе — троє пасажирів в дорозі розміщуються один над одним. Ціна квитка — близько 1500 грн. Купе лають за тісноту, в якій треба їхати в Берлін півтори доби. «Це ніби СРСР мстить фашистам за другу світову! — Пишуть на форумах. — Їхати в такому тісному купе з незнайомими попутниками важко. Якщо попадуться любителі денного сну, доведеться стояти в коридорі ». Але є й ті, кому це — екзотика. «Я їду в такому потязі перший раз, — розповів нам один з пасажирів на вокзалі столиці. — Навіть якось незвично, що буду лежати на другій полиці, а зверху, під дахом, буде ще хтось. Купе схоже на бутерброд … Але мені нове завжди цікаво ». Провідник поїзда Оксана Чумак запевняє, що в «Каштані» є і плюси: душ, гардероб і хороше обслуговування. В «Укрзалізниці» кажуть, що поки не планували міняти ці склади на звичайні.

Транссиб — ОДИН ДУШ НА ПОТЯГ

У потяга «Росія», який возить пасажирів з Москви до Владивостока, навіть є свій сайт з амбітною назвою «Головний поїзд країни». Поїздка в купе обійдеться в 16 427 рублів (4232 грн). В дорозі — майже 6 днів. Дешевше, але довше їхати звичайним швидким (коштує близько 11 000 рублів — 2834 грн), в дорозі трохи більше 6,5 днів. Найголовніша проблема цих поїздів — відсутність душа, він є лише в штабному вагоні, та й то не завжди. Втім, імпровізований душ можуть за окрему плату організувати провідники в туалеті, чіпляючи шланг до крана.

"Червона стріла": МАГІЯ ВІСІМКИ

Запущений ще в 1931 році поїзд з Москви в Санкт-Петербург «Червона стріла» ходить щодня, знаходиться в дорозі рівно 8 годин і прибуває в кожне місто без п'яти хвилин вісім. При від'їзді з Пітера на вокзалі транслюють «Гімн великому місту» Глієра, а при відправленні з Москви — пісню «Москва» Олега Газманова («Москва — дзвонять дзвони, Москва — золоті куполи …»). Квиток в купе коштує близько 2560 рублів (640 грн). У «Стріли» є ВІП-вагони — від звичайного СВ відрізняються обробкою з дорогих сортів дерева, підлогою з підігрівом у туалеті і душі, наявністю бару, де можна вести ділові розмови.

PRIDE OF AFRICA — CАМИЙ РОЗКІШНИЙ

У південноафриканському складі Pride of Africa — все в стилі вікторіанської епохи. Купе-сьюти тут площею від 7 до 16 кв. м: традиційні СВ — 12 950 рандів (12645 грн), поліпшені делюкс — 19450 рандів (18 990 грн) і королівські — 25900 рандів (25 290 грн). У кожному купе — душ, а в королівському навіть ванна. В останньому вагоні — бар і відкрита оглядовий майданчик. Поза купе неможливо користуватися мобільним телефоном і ноутбуком. Також в поїзді немає доступу до ТВ, радіо та інтернету — заради підтримки духу старовини.

ЗІМБАБВЕ: ДЕШЕВО І … БЕЗ СВІТЛА

Нічний потяг з Булавайо (друге за величиною місто в Зімбабве) до знаменитого водоспаду Вікторія дуже дешевий — квиток 1-го класу коштує $ 12 (96 грн), 2-го — $ 8 (64 грн). Поїзд складається з вагонів 1952-1958 років випуску. За відгуками мандрівників, в вагонах не надто чисто, потрібно стежити за речами, а головне — немає електрики. Зате ліжко дають чисту, а з вікна можна насолоджуватися прекрасними видами національного парку, в якому знаходиться знаменитий водоспад.

ПО МАРШРУТУ Еркюль Пуаро

Оригінальний «Східний експрес», запущений в 1883 році і ходив з Лондона до Венеції, Стамбул і Афіни, поліг у нерівному бою зі надшвидкісними поїздами і лоу-кост в 2009-му. Але ще раніше старовинні вагони були викуплені з аукціону і належать туркомпанії Orient-Express Hotels, що володіє мережею готелів, ресторанів, турпоїздів і теплоходів. Вона пропонує подорож в експресі, описаному Агатою Крісті. Ніч з Лондона до Венеції через Альпи — від $ 3310 до $ 5230.

ІНДІЯ: доплачувати за КОНДИЦІОНЕР

Спальний клас — найбільш дешевий спосіб подорожі індійськими поїздами. Нічна поїздка з Делі в Бангалор обійдеться в 546 рупій (82 грн), в Мумбаї — в 414 рупій (62 грн). Вагони нагадують наші плацкарти, але ярусів в основному купе там не два, а три, плюс двох'ярусна «боковушки». Замість кондиціонерів на стелі — вентилятори. У більш комфортних триярусних вагонах з кондиціонерами ціна квитка одразу виросте в 2,5 рази. Вибирати краще всього найвищу полицю: полиці другого ярусу потрібно складати днем, перетворюючи в спинки сидінь, а на нижній сядуть інші пасажири. У вагонах з двоярусними ліжками та кондиціонерами є фіранки, що відокремлюють купе один від одного, а в першому класі (купе на 2 або 4 місця), який за ціною зіставимо з авіаперельотом, встановлені двері.

АВСТРАЛІЯ: СПИМ СИДЯЧИ

Австралійці — народ невибагливий, і тому в нічних поїздах XPT Country Link, що курсують за маршрутами Сідней — Мельбурн і Сідней — Брісбен, є в наявності всього один спальний вагон з полками. В інших доведеться провести ніч, сидячи в кріслі. У спальному вагоні входити і виходити можна не на всіх станціях, щоб не будити сплячих пасажирів. У кожному купе — дві полиці, верхня і нижня. Між кожними двома купе — душ і туалет. Квиток від Сіднея до Мельбурна в економ коштує 90 австралійських доларів (755 грн), у першому — 130 (1090 грн) і в СВ — 216 (1810 грн).

США: МІСЦЯ ПРОДАЮТЬ, ЯК НОМЕРИ В ГОТЕЛІ

Подорож на поїзді в США — один із найбільш непопулярних способів пересування (літаком швидше, автобусом дешевше). Ціна квитка на маршрут Нью-Йорк — Майамі залежить від сезону (пік — взимку). У сезон тісне двомісне купе (1,1 на 2 метри) обійдеться в $ 585, не в сезон — $ 355. В купе є закриває кришкою вакуумний туалет і раковина. Продаються не місця, а купе цілком, як номери в готелях: щоб незнайомці не могли купити квитки в одне купе. У ціну входять триразове харчування, постіль і провезення багажу в окремому вагоні.

З ТОРОНТО У ВАНКУВЕР: ЗА 10 000 ГРИВЕНЬ

Поїздка на поїзді «Канадець» з Торонто до Ванкувера вважається одним з найкрасивіших залізничних маршрутів в світі. Поїзд знаходиться в дорозі 3 дні і 14 годин. Із спеціального панорамного вагона із заскленим дахом можна спостерігати озера і ліси на сході, потім прерії Манітоби, Саскачевану і Альберти, а в кінці поїздки каньйони й водоспади Британської Колумбії. Поїздка в економ обійдеться в 668 канадських доларів (5198 грн). У спальному вагоні на верхній полиці — в 1155 канадських доларів (9000 грн), на нижній полиці — в 1360 канадських доларів (10 580 грн). Вагони економкласу — це два ряди просторих крісел (по два крісла в кожному) з проходом між ними. Є підставка для ніг. У спальному вагоні є душ (один на вагон), у вартість проїзду включено харчування у вагоні-ресторані.

За матеріалами: Сегодня

Чудо-поїзда: за розкіш Африки беруть $ 3000, а в Україні можна покататися в триярусному купе
5 (100%) 5 votes